19.11.2019

Käy äänestämässä eOpintopalvelut-mallia Ideapankissa!

Osa korkeakouluista on kehittänyt sähköisiä asiointipalvelujaan pidemmälle kuin toiset, mutta ne palvelevat lähes poikkeuksetta vain tutkinto-opiskelijoita. eAMK-hankkeessa kehitetty eOpintopalvelut-malli kokoaa kaikkien opiskelijoiden tai opiskelijaksi hakeutuvien tieto- ja neuvontapalvelut verkkoon. Malli on kuitenkin vasta ideatasolla ja seuraavaksi olisikin aika ottaa idea käyttöön korkeakouluissa.

eOpintopalvelut-malli löytyy nyt CSC:n ylläpitämästä Ideapankista. Käy äänestämässä eOpintopalvelut-ideaa, jotta saamme opiskelijoiden sähköisten asiointipalvelujen kehittämisasiaa eteenpäin kansallisella tasolla! Äänestäminen kannattaa, sillä laajasti kannatusta eli ääniä saaneita ideoita lähdetään jatkokehittämään tietohallintojohdon ja CSC:n toimesta.

- Nykyinen eOpintopalvelut-malli on luotu JAMK:n näkökumasta, mutta asiaa tulisi selvittää vielä laajemmin koko korkeakoulukentällä. Voisiko eOpintopalvelut olla kansallinen, yhteinen sähköinen asiointipalvelu korkeakoulujen opiskelijoille tai osa siitä, ja jos niin mitä, pohtii Anitta Kääriäinen Jyväskylän ammattikorkeakoulusta.

Ideapankki on korkeakoulutuksen ja tutkimuksen digitalisoitumista eteenpäin vievien kehitysideoiden keräämiseen, jakamiseen ja edistämiseen tarkoitettu palvelu. Sen avulla jaetaan tietoa korkeakoulujen ja muiden sidosryhmien kesken, sekä pyritään löytämään oikeat tahot kehitysideoiden esiselvityksille ja jatkotoimille.

Äänestysohjeet

  1. Mene Ideapankkiin täältä: https://jira.eduuni.fi/browse/CSCIDEAPANKKI-86?filter=15421
  2. Kirjaudu sisään sivun oikeasta yläreunanasta Sign In
  3. Paina oikeassa reunassa olevaa Vote -äänestysnappulaa

 

Käyhän äänestämässä!

Jaa

Takaisin