Hae uutisia

Hae

Selaa arkistoa

9.12.2019

Kurkistus korkeakoulujen tulevaisuuteen ja digitalisaatiokehitykseen

Mitä taitoja tulevaisuuden työelämässä tarvitaan? Väheneekö opetustarve, kun koulutusta digitalisoidaan? Entä miten huomioida saavutettavuus oppimateriaaleissa? Digikorkeakoulu 2030 –kiertueella pystyi aistimaan, että tulevaisuus ja digitalisaatiokehitys kiinnostavat, mutta myös herättävät paljon kysymyksiä.

26.11.2019

Tärkeitä tunnuslukuja ja vaikutuksia ammattikorkeakouluille – CampusOnline.fi

CampusOnlinen kautta on suoritettu noin 400 tutkinnon verran opintopisteitä kuluneen vuoden aikana. Turun, Laurean ja LAB -ammattikorkeakoulujen opiskelijat ovat kuluttaneet eniten CampusOnline-opintopisteitä, kun taas Savonia-ammattikorkeakoulu on tuottanut niitä eniten. Nämä ja monta muuta mielenkiintoista faktaa CampusOnlinesta löytyvät nyt tuoreesta vaikuttavuusanalyysistä.

20.11.2019

Lue ja kuuntele opiskelijalähettiläiden kokemuksia CampusOnline-opiskelusta

Kiinnostaako sinua kuulla, miten opiskelijat ovat kokeneet CampusOnline-opiskelun? Tulevien kuukausien aikana CampusOnline-opiskelijalähettiläät jakavat kokemuksiaan CampusOnline-opiskelusta blogitekstien, kuvien, podcastien ja videoiden muodossa. Lähde mukaan seuraamaan opiskelijalähettiläiden matkaa!

19.11.2019

Käy äänestämässä eOpintopalvelut-mallia Ideapankissa!

Osa korkeakouluista on kehittänyt sähköisiä asiointipalvelujaan pidemmälle kuin toiset, mutta ne palvelevat lähes poikkeuksetta vain tutkinto-opiskelijoita. eAMK-hankkeessa kehitetty eOpintopalvelut-malli kokoaa kaikkien opiskelijoiden tai opiskelijaksi hakeutuvien tieto- ja neuvontapalvelut verkkoon. Malli on kuitenkin vasta ideatasolla ja seuraavaksi olisikin aika ottaa idea käyttöön korkeakouluissa.

14.11.2019

Digiohjauksen laatukriteerit nyt kommentoitavana

Opetuksen digitalisoituminen ja oppimisympäristöjen monimuotoistuminen edellyttävät kaikille helposti saavutettavaa ja laadukasta opinto-ohjausta myös digitaalisissa ympäristöissä. Digitalisoituva ohjaus korkea-asteella kaipaa rinnalleen laatukriteerit samalla tavoin kuin verkkototeutuksen kansalliset laatukriteerit on aiemmin luotu eAMK-hankkeessa.

12.11.2019

Ruuhkaa CampusOnlinessa

CampusOnlinessa on juuri nyt ruuhkaa ja sivuston latautumisessa saattaa kestää. Pyydämme kärsivällisyyttä lataamisessa ja jos sivun avaaminen epäonnistui, kokeile kohta uudelleen!

30.10.2019

Opiskelijoiden opinnot olivat vaarassa keskeytyä – CampusOnline pelasti

Alkusyksystä näytti vielä siltä, että osa Hämeen ammattikorkeakoulun tekniikan alan pakollisista opintojaksoista jäisi pitämättä ja opiskelijoiden opinnot olivat vaarassa keskeytyä. CampusOnlinesta löytyi kuitenkin tarvittavat opintojaksot, joka toi helpotuksen akuuttiin ongelmaan. CampusOnlinessa ja korkeakoulujen opetusyhteistyössä on potentiaalia, jota ei kannata jättää hyödyntämättä.

21.10.2019

eAMK webinaareista tukea opetus- ja kehittämistyöhön

AMK-opiskelijat opinnollistavat opintojaksoja kasvavissa määrin. Seuraavassa eAMK webinaarissa 30.10. jaetaan hyviä käytänteitä opintojaksojen opinnollistamiseen. Tutustu myös muihin loppusyksyn webinaareihin, joissa käsitellään verkkotutkinto-opiskelua ja osaamismerkkejä sekä saadaan vinkkejä yhteistoiminnallisen verkkotyöpajan rakentamiseen.

23.9.2019

Opi hyödyntämään oppimisanalytiikkaa verkkokursseillasi!

Joko sinä hyödynnät oppimisanalytiikkaa omilla verkko-opintojaksoillasi? Jos et vielä, niin nyt on oiva mahdollisuus päästä syventymään oppimisanalytiikkaan. Lokakuussa 2019 avataan kevään toteutuksen pohjalta paranneltu Oppimisanalytiikan perusteet -cMOOC. Tervetuloa mukaan!

12.9.2019

€AMK – CampusOnlinen talousvaikutukset ammattikorkeakouluille -webinaari 25.9.

Onko CampusOnlinesta taloudellista hyötyä ammattikorkeakouluille? Miten paljon ristiinopiskelu tuottaa valtionrahoitusta nyt ja tulevaisuudessa? Mitkä ammattikorkeakoulut ovat hyötyneet taloudellisesti eniten? Entä voiko suunnitelmallisella osallistumisella saada säästöjä? Näiden kysymysten ympärillä pyöritään eAMK webinaarissa 25.9. 11-12:00.

Näytä lisää